<日本語> 東日本大震災被災地における子どもの教育環境への『被災』効果と学校再編ー岩手県宮古市の事例 [淑徳大学人文学部研究論集,7 (2022年03月) 79 ~ 90] 葉養正明 Inquiry into the effect of Great East Japan Earthquake on the education surroundings of children in the suffered city and school reorganization: a case of Miyako city, Iwate pref. [Bulletin of College of Humanities of Schukutoku University, 7 (Mar, 2022) 79 - 90] Masaaki Hayo
・種別:
学術雑誌
・共著担当部分:
・共著区分:
単著
・専門分野(科研費分類):
応用健康科学,教育学,教育社会学
<日本語> COVID-19学校閉鎖に伴う子どもの生活・学習への影響と学び持続の視点に立った子どもの社会的孤立の研究 [埼玉学園大学紀要 人間学部篇,21 (2021年12月) 397 ~ 409] 葉養正明 Inquiry into the impact of COVID-19 school closures on children's lives and learning, conditions, focusing on social isolation from the viewpoint of sustainable learning for children [Bulletin of Saitama Gakuen University Faculty of Humanities, 21 (Dec, 2021) 397 - 409] Masaaki Hayo
・種別:
学術雑誌
・共著担当部分:
・共著区分:
単著
・専門分野(科研費分類):
応用健康科学,教育学,教育社会学
<日本語> 少子高齢化・人口減少下の学校統廃合政策の社会的費用とCOVID-19下の学校閉鎖研究 [淑徳大学人文学部研究論集,(6) (2021年03月) 29 ~ 40] 葉養正明 Inquiry into the Social Cost of School Consolidation Policy in Decreasing Birth-rate, Aging and Decreasing Population Society from the Aspect of COVID-19 School Closure Study [Journal of College of Humanities of Shukutoku University, (6) (Mar, 2021) 29 - 40] Masaaki HAYO